کمیسیون راهبردی خدمات مشترکین انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق
تا پیش از این، حوزه های خدمات مشترکین 39 شرکت توزیع متناسب با پتانسیل های موجود و با استفاده از شرکت های تولید کننده نرم افزارهای خدمات مشترکین که بعضاً دچار معضلات اساسی در بروز نگه داشتن دانش فنی جهت ایجاد یک نرم افزار قابل اتکا می باشند خدمات متنوع و گاه متفاوتی را به متقاضیان و مشترکین خود ارائه می نمودند. اختلاف تا حدی بود که بعضی از شرکت ها از ارائه خدمات بر روی موبایل و بصورت بر خط و تعدادی دیگر بر لزوم حضور متقاضی و مشتری در پیشخوان شرکت توزیع تاکید می نمودند، در حالیکه سیستم جامعی نیز جهت ارزشیابی و انطباق فعالیت با شاخص های استاندارد (بدلیل عدم وجود استاندارد) وجود نداشته بصورتی که شرکتها نیز ناچار به آزمون و خطا برای ارائه خدمات خود روی می آوردند.
به منظور ایجاد هماهنگی در حوزه خدمات مشترکین بین شرکت های توزیع و همسویی این خدمات با سیاست های شرکت توانیر، کمیسیون خدمات مشترکین در انجمن به ریاست آقای مهندس علاقمندان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان و به دبیری آقای جعفری بحرینی، معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان و با عضویت آقای شریفی، معاونت خدمات مشترکین شرکت توانیر و همکاران ایشان آقایان گودرزی و غفوری پور، و همچنین آقای مهندس رحیمی از انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع برق، آقای معماران معاون خدمات مشترکین شركت توزيع استان تهران، آقای شریعت داوودی معاون خدمات مشترکین شركت توزيع شهرستان مشهد، آقای عزیزی معاون خدمات مشترکین شركت توزيع تهران بزرگ، آقای زینتی معاون خدمات مشترکین شركت توزيع استان مازندران، آقای طاهری مدیر خدمات مشترکین شركت توزيع شهرستان شیراز، آقای محبتیان معاون خدمات مشترکین شركت توزيع استان آذربایجان غربی، آقای جنتیان معاون خدمات مشترکین شركت توزيع شهرستان اصفهان، آقای چگینی معاون خدمات مشترکین شركت توزيع استان قزوین، آقای مهندس زندی از دفتر فاوا توانیر، خانم مهندس خجسته پور فرد مدیر دفتر فاوا شرکت توزیع برق استان اصفهان، آقای مهندس رجبی مدیر دفتر فاوا شرکت توزیع برق شهرستان مشهد، آقای مهندس نفیسی مدیر دفتر فاوا شرکت توزیع برق تهران بزرگ، آقای مهندس محمدحسنی مدیر دفتر فاوا شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی، آقای مهندس ولی زاده مدیر دفتر فاوا شرکت توزیع برق استان قزوین تشکیل گردید.
کمیسیون فوق، به منظور دستیابی به اهداف مد نظر شرکت توانیر در قالب 12 سرفصل کلی به شرح ذیل:
فعالیت خود را از دی ماه 1394 رسماً آغاز و با تدوین خط مشی در قالب 7 بخش، چارچوب نظری دستیابی به اهداف را ترسیم نمودند (دی 94).
اهم اقدامات انجام شده در جهت استانداردسازی فرایندها به قرار زیر می باشد:
لازم به ذکر است در کنار کارگروه حوزه مشترکین، جلسات کارگروه فناوری اطاعات تشکیل و نحوه ارتباط شرکت های توزیع با نرم افزار فخیم از طریق بستر فیبر نوری و یا اینترنت، فرمت درخواست اطلاعات از شرکت های توزیع، آنالیز داده های دریافتی، ارائه بازخورد در نقاط تعاملی به مشتری، ساختار بانک جامع فخیم، تهیه انباره داده در سمت توانیر و ارائه سرویس های B2B با دیگر ارگان ها، ترسیم و اجرایی گردید.
همچنین اعضاء کمیته کارشناسی فخیم بدین شرح می باشند: آقايان یوسفی، اكبري، حاج هاشمي، سليميان و خانم محمودي ازشرکت توزيع استان اصفهان؛ آقاي خاكنه از شرکت توزيع شهرستان مشهد، آقاي محمد حسني ازشرکت توزيع استان آذربايجان غربي، آقايان نجفي و سعيدي از شرکت توزيع استان تهران، آقايان واشقاني فراهاني و کوثری از شرکت توزيع تهران بزرگ، آقاي مؤمن زاده از شرکت توزيع شهرستان اهواز، آقاي اميري و خانم زارع از شرکت توزيع شهرستان شيراز، آقايان ملکی و مرادي از شرکت توزيع استان مازندران، آقايان شادمان و حاجي پور از شرکت توزيع شهرستان اصفهان، و خانم یوسفی از شرکت توزیع استان قزوین.
در مجموع، جلسات برگزار شده در سال 96، تعداد 16 جلسه بوده است که تعداد 4 جلسه آن کارشناسی و در شرکت توزیع برق استان اصفهان و شهرستان مشهد برگزار گردیده است.