شعار سال انجمن: «برنامه ریزی و اجرای فرآیند تعالی مدیران ارشد ، میانی و اجرایی بخش توزیع صنعت برق کشور »
3T(3Training)
ما تا سال 1405، سه نوع دوره آموزشی مؤثر و عملیاتی برای شرکت های توزیع به شکل آبشاری برگزار می نمائیم به گونه ای که در این فاصله، آموزش های فوق به صورت میدانی عملیاتی شوند.
3A(3Arrang ment)
ما تا سال 1405 سه گام مربوط به نظام آراستگی و ارتقاء بهره وری مانند 5S، کایزن و حلقه های کیفیت Qcc را در شرکت های توزیع نیروی برق ترویج و ارزیابی خواهیم کرد.
3RE(3Re)
ما تا سال 1405 سه فرآیند مهم در شرکت های توزیع را مهندسی مجدد نموده و استقرار فرآیند های اصلاح شده را پیگیری می نمائیم.
3H(3HVman)
ما تا سال ۱۴۰۵، حداقل سه مسئله مهم منابع انسانی شرکتها را به دلایلی که تاکنون به آنها توجهی نشده است، پیگیری و حل خواهیم کرد:
از آنجا که لازمه وقوف در تمام اهداف بویژه آگاهی از آخرین پیشرفت های جهان در بخش توزیع برق است، ما تا سال ۱۴۰۵، مشارکت فعال درسه کنفرانس توزیع را پیگیری و به سرانجام خواهیم رساند.
استراتژی های انجمن:
1-دفاع از حقوق شرکت های توزیع
1-1-حضور موثر برای تصمیم سازی در سازمان های بالا دستی از جمله شرکت مادر تخصصی توانیر، وزارت نیرو و مجلس شورای اسلامی
1-2-حمایت و پشتیبانی از حقوق و منافع حرفه ای شرکت های توزیع نیروی برق در تشکل های حرفه ای
1-3-بهره برداری از ظرفیت انجمن های داخلی (تشکل و نهادهای غیردولتی) و خارجی مرتبط با صنعت توزیع برق
1-4-تعامل مستمر با ذینفعان به منظور ایجاد بستر مناسب برای نیل به اهداف بخش توزیع
1-5-ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور تبیین جایگاهی امن برای گفت و گو
1-6-اجرای نظام های مدیریتی
1-7-ارائه مشاوره به اعضاء به منظور حفظ حقوق عمومی آنها
1-8-تلاش، برنامه ریزی و پیگیری مستمر برای ارتقاء واقعی ارزش افزوده برق
1-9-تدوین فرآیند مورد نیاز برای استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان صدا و سیما به ویژه در مراکز استان ها
1-10-انجام رسالت مطالبه گری بعنوان یک تشکل NGO غیردولتی فعال در سازمانهای بالا دستی
2- اصلاح و بهبود قوانین، مقررات و آیین نامه ها
2-1-بهره برداری موثراز ظرفیت کمیسیون های انجمن به منظور تدوین و تصمیم سازی موارد مرتبط، با استفاده از خرد جمعی و از طریق شناسایی چالش ها و ارائه راهکار به واحدهای مربوطه در شرکت توانیر
2-2-حضور فعال در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همکاری نزدیک در تهیه خوراک علمی کمیسیون های تخصصی در مجلس شورای اسلامی
2-3-اجرای فرآیند اطلاع رسانی
2-4-ایجاد مرکز نگهداری اسناد (فیزیکی و سیستمی)
2-5-ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و تمرکز بر آموزش های مجازی مدون
2-6-تدوین و چاپ کتب مرتبط با قوانین، مقررات و آئین نامه های مورد نیاز در بخش توزیع صنعت برق کشور و آموزش تخصصی آنها
2-7-مدیریت دانش
3- ایجاد وفاق و همگرایی در مجموعه شرکت های توزیع
3-1-کادرسازی نیروی انسانی
3-2-توسعه و انتقال ظرفیت های مدیریتی
3-3-تبادل تجربه از طریق استفاده از ظرفیت های داخلی
3-4-توسعه فرهنگ ارزیابی دو جانبه
3-5-تبیین ضمانت های اجرایی لازم از طریق ایجاد حمایت های متمرکز (مدیریتی)
3-6-اجراء و رعایت اصل اساسی عدل و انصاف در ارتقای متوازن شرکت های توزیع نیروی برق در کشور
3-7-شناسایی طرح های نوین (ویژه)شرکتهای توزیع و نشر آن در سایر شرکتهای عضو
3-8-برگزاری نظام مند مسابقات مهارت های شغلی
4- دانش افزایی و آشنایی مدیران وکارشناسان شرکت های توزیع نیروی برق با تحولات و دانش روز دنیا در عرصه صنعت توزیع برق
5-ایجاد بسترهای لازم برای رشد علمی بخش توزیع نیروی برق
5-1-تهیه الگوی مناسب برای نظام های فنی، مدیریتی
5-2-اجرای دقیق فرآیندتبادلات اطلاعات علمی و فنی بین شرکتی
5-3-زمینه سازی در جهت رقابت سالم شرکت های توزیع نیروی برق در کشور
5-4-اجرای نظام های مدیریتی
5-5-برگزاری جشنواره نوآوری و تورهای آموزشی داخلی
6-نهادینه نمودن فرهنگ پژوهش، خلاقیت و نوآوری در شرکت های توزیع
6-1-کاهش هزینه ها از طریق تعریف و اجرای پروژه های اجرای اصل اساسی تعمیر و نگهداری و نهادینه نمودن آن
6-2-انجام کار تیمی
6-3-ایجاد زمینه لازم مطالعاتی برای توسعه انرژی تجدید پذیر و بهبود بهره وری
6-4-حمایت از واحدهای خلاق (سازمانی و فردی) از طریق تهیه و تصویب دستورالعمل های جبران خدمات
6-5-ایجاد فضای مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت و استعدادهای پنهان
6-6-آموزش و تقویت علمی کارکارشناسی در واحدهای مختلف، تجزیه و تحلیل و ارائه راهکارهای عملی
6-7-تدوین و برگزاری منظم جلسات کمیته و کمیسیون های فعال در انجمن
6-8-ایجاد شرایط و ساز و کار لازم برای ارتقاء کمیته های فعال انجمن به کمیسیون
7- بهره مندی و ارج نهادن به دانش و تجربیات ارزشمند چهره های خبره در بخش توزیع نیروی برق
7-1-برگزاری جلسات هم اندیشی
7-2-ایجاد تشکل های تخصصی
7-3-چاپ و نشر تجربیات مدیریتی
7-4-فراهم نمودن زمینه لازم برای برگزاری همایش های سالیانه
7-5-اعزام برنامه ریزی شده خبرگان به شرکت های توزیع